تقویت عضلات پشت
ساعت ٩:٢٢ ‎ب.ظ روز ٩ اسفند ۱۳۸٦  

حرکاتی که در این جا به آن می‌پردازیم، سبب تقویت عضلات پشتی بدن به خصوص عضلات سرینی می‌شود.


حرکاتی که در این شماره به آن می‌پردازیم، سبب تقویت عضلات پشتی بدن به خصوص عضلات سرینی می‌شود.

حرکت اول با وزنه: روی کمر خود خم شوید و سر را بالا نگه دارید. پشت شما صاف باشد و زانوها تقریبا قفل شده باشد. وزنه را با دست به اندازه 30 سانت بالا بیاورید و به آرامی بایستید. دست ها باید کشیده باشند. این حرکت را با وزنه‌های سنگین انجام ندهید زیرا در اثر درست انجام ندادن آن ممکن است آسیب ببینید.
حرکت دوم: روی زمین و رو به صورت دراز بکشید. دست‌ها را در طرفین سر به جلو بکشید. هم‌زمان دست‌ها و پاها و قفسه سینه را از زمین جدا کنید و مدت دو ثانیه نگه دارید و پس از این مدت به حالت اول برگردانید. این حرکت را می‌توانید با یک دست و یک پای مخالف نیز انجام دهید. می‌توانید با فشار دستی که روی زمین است، به انجام حرکت کمک کنید.
حرکت سوم با توپ: شکم خود را روی یک توپ ورزشی قرار دهید. انگشتان پا را برای ایجاد تعادل روی زمین تکیه دهید. یک وزنه روی سر خود بگذارید.

سعی کنید سر و قسمت پشت بدن را از روی توپ بلند کنید و به حالت اول برگردانید.